Παρασκευή, Ιουλίου 15, 2011

Greeklish

Χει γκαις! (αντ γκελσ...)
Αι τζαστ γουοντεντ του σεαρ γουιδ γιου σαμ θωτς ρεγκαρντινγκ greeklish. Αζ σαμ οβ γιου μει νόου αι εμ α τσαιλντ οβ ε μιξντ μαριτζ, εντ ακτσουάλλυ χεβ ντουαλ νασιονάλιτυ. Στρικτλυ σπηκινγκ μαι μαδερ τανγκ ιζ Ινγκλις. Σοου γιουζινγκ Ινγκλις ιν μαι ντέιλι λαιφ γουλντ εντ κουντ μπι κουαιτ ιζυ φορ μη.

Χαουεβερ αι τσουζ νοτ του ντου σοου. Δε ρηζον ιζ αι γκρου απ ιν Greece εντ οου δε μειτζορ παρτ οβ μαι ετζουκεισιον του δε Greek σκουλ εντ λανγκουετζ. Αι μπιλιβ δατ γιουζινγκ ε λανγκουατζ αζ ιτ γουωζ σοποουζντ το μπι γιουζντ ιζ α σαιν οβ ρεσπεκτ το δε σπηκερζ εντ του δε λανγκουετζ ιτσελφ.

αμαν κουράστηκα....

τι έλεγα?
α ναι!
λοιπόν.... όπως καταλαβαίνετε τίποτα δεν θα ήταν πιο εύκολο για μένα από το να χρησιμοποιώ την μητρική μου γλώσσα, την Αγγλική. Και είναι γεγονός πως σε μεγάλο βαθμό το κάνω. Στη δουλειά μου συναναστρέφομαι πολλούς ξένους, με τη μάνα μου μιλώ Αγγλικά, με την αδερφή μου μιλώ αυτό το μίγμα αγγλοελληνικών που μόνο παιδιά "μιξντ μαριτζ" μπορούν να καταλάβουν... χεχε!!
Κι αν κάποιες φορές πετάω μια αγγλική λέξη η έκφραση μέσα στα ελληνικά μου, σε μια προσπάθεια να γίνω άμεσα κατανοητός το κάνω μόνο επειδή ίσως τελικά τα ελληνικά μου να έχουν και κάποιες ελλείψεις...
Υποστηρίζω την σωστή χρήση των ελληνικών. Ομολογώ πως ανακουφίστηκα όταν βγήκε το μονοτονικό, παρακαλώ όμως μέχρι εκεί, όχι άλλες αλλαγές!
Υπάρχουν κάποιοι που νομίζουν πως μια εμμονή με το "Έλληνας" και την ελληνική γλώσσα είναι σημάδι εθνικισμού.Εκ των πραγμάτων δεν δύναμαι να είμαι εθνικιστής, θα είχα λίγο πρόβλημα, γιατί ποιου έθνους εθνικιστής θα ήμουν?
Ούτε όμως συμφωνώ και με την ισοπέδωση των ηθών, εθίμων και των γλωσσών που χαρακτηρίζουν το κάθε λαό. (αλήθεια γιατί όταν λέω "ήθη κι έθιμα" αυτομάτως μου έρχονται στο μυαλό η Δώρα Στράτου και τα ταγάρια?)
Ένα μέρος αυτής της ισοπέδωσης επιχειρείται μέσω των greeklish. Μην το κάνετε λοιπόν. Σεβαστείτε αυτή την υπέροχη γλώσσα, γλώσσα με την οποία γράφτηκαν οι Σωκρατικοί διάλογοι, γλώσσα την οποία χρησιμοποίησε ο Αριστοτέλης και ο Πλάτωνας για να δημιουργήσουν πραγματικά αριστουργήματα σκέψης και στοχασμού.

Είμαι περήφανος που είμαι έστω και στο μισό Έλληνας. Όπως θα ήμουν περήφανος ότι άλλο κι αν ήμουν. Γιατί ο κάθε λαός έχει τα καλά του και τα ωραία του...

Α και που είστε αν αναρωτιέσται πιο μισό μου είναι το ελληνικό, είναι το κάτω...