Κυριακή, Ιουλίου 18, 2010

Το ποδήλατο είναι σαν την εκκλησία, πολλοί πάνε αλλά λίγοι καταλαβαίνουν...

Και πριν με κατασπαράξουν οι πορωμένοι, να παραδεχτώ ότι, ναι, είμαι πολύ "καινούριος" στο χώρο του ποδηλάτου για να πετάω τέτοιες "σοφίες" αλλά μου φάνηκε τόσο καλό!!!

Αμ το άλλο? Που είπε ο Αινστάιν? "Το σκέφτηκα ενώ ποδηλατούσα..." (την θεωρία της σχετικότητας...)

Το ποδήλατο τελευταία βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής εδώ στην Κέρκυρα, αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα. Ο λόγος είναι κυρίως η δημιουργία των ποδηλατόδρομων, που, είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα, να αρχίσει δειλά-δειλά περισσότερος κόσμος να κυκλοφορεί με το ποδήλατο, αλλά και το ανεπιθύμητο αποτέλεσμα των αντιδράσεων του εμπορικού κόσμου της πόλης της Κέρκυρας, ενάντια στους ποδηλατόδρομους και τους χρήστες των...

Anyway δεν ήταν αυτός ο λόγος που ξεκίνησα να γράφω. Τις τελευταίες μέρες έχω ξεκινήσει και κάνω μερικές μακρύτερες διαδρομές και ανακαλύπτω τόση χαρά στο ποδήλατο! Και ήθελα να την εκφράσω.

Μου αρέσει να κάνω ποδήλατο. Με ικανοποιεί η αίσθηση της ταχύτητας η οποία όμως είναι αποτέλεσμα της δικής μου σωματικής προσπάθειας. Δεν μολύνω, δεν ρυπαίνω, αλλά πηγαίνω από το Α μέχρι το Β πιο γρήγορα από ότι θα πήγαινα με τα πόδια. Το ποδήλατο είναι σίγουρα μια από τις πιο υπέροχες εφευρέσεις!

Πολλές φορές έχω σκεφτεί πως μου δίνει και τη χαρά να οσμίζομαι τα μέρη από όπου περνώ (κήποι, λουλούδια, φούρνοι, το άρωμα μιας ωραίας ποδηλάτισσας που συναντάς στο δρόμο...) αλλά τις τελευταίες μέρες στην Κέρκυρα που δεν έχουν μαζέψει τα σκουπίδια θες και μάσκα...

Περνάω με το ποδήλατο από μέρη που περνούσα καθημερινά με το αυτοκίνητο και βλέπω πράγματα τα οποία δεν τα είχα προσέξει ποτέ! Παλιά σπίτια, ομόρφοι κήποι, γωνιές που μέσα από το γρήγορο κουτί με ρόδες που λέμε αυτοκίνητο, χάνονται, πάνω στο ποδήλατο όμως έχεις μια ευκαιρία να τα χαρείς, έστω μια ματιά!

Και η άσκηση ειναι και αυτή ευχάριστη. Μπαίνεις στο ρυθμό και τρως τα χιλιόμετρα. Και όλα αυτά καθαρά, χωρίς καυσαέριο. Χωρίς θόρυβο! Σε αυτό μοιάζει με την άλλη μου αγάπη, την ιστιοπλοία. Ποδήλατο και ιστιοπλοία...

Να πως θα μπορούσαμε να αφήνουμε μικρότερη "πατημασιά" πίσω μας (αναφέρομαι στο carbon footprint)

Πάντως το έχω προσέξει. Από τότε που ξεκίνησα να χρησιμοποιώ το ποδήλατο για τις μικρές μου μετακινήσεις, σπίτι-δουλειά-δουλειές στη πόλη, η κατανάλωση μου σε καύσιμα έχει πέσει στο μισό...

Ψάχνοντας για γνωμικά και σκέψεις, η λόγια σπουδαίων ανθρώπων σχετικά με το ποδήλατο ανακάλυψα πως έχω μια κοινή σκέψη για το ποδήλατο με πολλούς.

Πως το ποδήλατο είναι το κοντινότερο που μπορεί να κάνει ο άνθρωπος στο να πετάξει. Με το αεροπλάνο απλά μπαίνεις μέσα και σε πάει. Το ποδήλατο όμως δίνει φτερά στα πόδια...

Κάποιες σκέψεις διασήμων:

Things look different from the seat of a bike carrying a sleeping bag with a cold beer tucked inside.
Jim Malusa

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them. Thus you remember them as they actually are, while in a motor car only a high hill impresses you, and you have no such accurate remembrance of country you have driven through as you gain by riding a bicycle.
Ernest Hemingway

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride.
John F. Kennedy

Get a bicycle. You will not regret it if you live.
Mark Twain
Taming the Bicycle.

For instance, the bicycle is the most efficient machine ever created: Converting calories into gas, a bicycle gets the equivalent of three thousand miles per gallon.
Bill Strickland
The Quotable Cyclist.

1 σχόλιο: